![Forum www.hyosungmotofan.fora.pl Strona Główna](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
www.hyosungmotofan.fora.pl Forum użytkowników motocykli Hyosung
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom74
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Wto 18:14, 19 Kwi 2011 Temat postu: GV 650 (aquila) |
|
|
Na początek informacje techniczne
Wersja gaźnikowa produkowana do roku 2007:
⇓ Podstawowe informacje o tych motocyklach
Nazwa modelu: Hyosung Aquila GV 650 Sport Cruiser
Rok produkcji: do 2007
Wersja: Hyosung Aquila GV
⇓ Rama, podwozie oraz pozostałe techniczne parametry motocykla
Waga: 224 kg
Resorowanie przedniego koła (średnica x długość): 120 mm
Resorowanie tylnego koła (średnica x długość): 90 mm
Wysokość siedzenia: 690 mm
Stopień (wyprzedzenia koła przedniego): 160.0 mm
Rozstaw: 1700 mm
Typ ramy: centralna podwójna
Rodzaj materiału z jakiego została wykonana rama: stal
⇓ Silnik, układ napędowy motocykla
Rodzaj silnika: silnik-V 90(widlasty)
Takt silnika: czterosuwowy
Chłodzenie: cieczą
Przeniesienie napędu: pas
Rozrząd: 2x OHC
Przygotowanie mieszanki: gaźnik
Emisja: Euro 3
Zmniejszenie emisji szkodliwych spalin: system katalityczny, regulowany
Rozrusznik: rozrusznik elektryczny
Pojemność skokowa: 647.0 ccm
Wiercenie: 81.5 mm
Długość skoku: 62.0 mm
Stosunek sprężania: 9.9:1
Liczba cylindrów: 2
Liczba zaworów: 8
Liczba biegów (manualna skrzynia biegów): 5
Moment obrotowy: 62.0 Nm przy 7000 obrotach
Moc silnika: 52.3 kW / 71.2 koni przy 9000 obrotach
Prędkość maksymalna: 194 km/h
Przyspieszenie z 0 do 100 km/h: 4.5 s
⇓ Paliwo, zużycie paliwa
Rodzaj paliwa: Natural 95
Pojemność baku: 16 litrów
Rezerwa: 3.0 litrów
Zużycie paliwa: 5.5 litrów na 100 kilometrów
⇓ Pozostałe właściwości oraz parametry
Hamulec przedni: podwójne tarczowe
Hamulec tylny: tarczowe
Średnica tarczy w przednich hamulcach: 300 mm
Średnica tarczy w tylnych hamulcach: 270 mm
Seryjny rozmiar opon z przodu: 120/70 - 17
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 180/55 - 17
Poniżej zdjęcia aquili w wersji gaźnikowej:
Wersja FI produkowana od 2008 do dziś:
⇓ Podstawowe informacje o tych motocyklach
Nazwa modelu: Hyosung Aquila GV 650 Sport Cruiser
Rok produkcji: od 2008
Wersja: Hyosung Aquila GV
⇓ Rama, podwozie oraz pozostałe techniczne parametry motocykla
Waga: 218 kg
Resorowanie przedniego koła (średnica x długość): 120 mm
Resorowanie tylnego koła (średnica x długość): 90 mm
Wysokość siedzenia: 690 mm
Stopień (wyprzedzenia koła przedniego): 160.0 mm
Rozstaw: 1700 mm
Typ ramy: centralna podwójna
Rodzaj materiału z jakiego została wykonana rama: stal
⇓ Silnik, układ napędowy motocykla
Rodzaj silnika: silnik-V 90(widlasty)
Takt silnika: czterosuwowy
Chłodzenie: cieczą
Przeniesienie napędu: pas
Rozrząd: 2x OHC
Przygotowanie mieszanki: wtrysk
Emisja: Euro 3
Zmniejszenie emisji szkodliwych spalin: system katalityczny, regulowany
Rozrusznik: rozrusznik elektryczny
Pojemność skokowa: 647.0 ccm
Wiercenie: 81.5 mm
Długość skoku: 62.0 mm
Stosunek sprężania: 11.6 : 1
Liczba cylindrów: 2
Liczba zaworów: 8
Liczba biegów (manualna skrzynia biegów): 5
Moment obrotowy: 62.4 Nm przy 7000 obrotach
Moc silnika: 52.4 kW / 72 koni przy 9000 obrotach
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie z 0 do 100 km/h: 4.2 s
⇓ Paliwo, zużycie paliwa
Rodzaj paliwa: Natural 95
Pojemność baku: 16 litrów
Rezerwa: 3.0 litrów
Zużycie paliwa: 5.1 litrów na 100 kilometrów
⇓ Pozostałe właściwości oraz parametry
Hamulec przedni: podwójne tarczowe
Hamulec tylny: tarczowe
Średnica tarczy w przednich hamulcach: 300 mm
Średnica tarczy w tylnych hamulcach: 270 mm
Seryjny rozmiar opon z przodu: 120/70 - 17
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 180/55 - 17
Aktualizacja:
W roczniku 2009 i 2010 zwiększono moc silnika do 54,7 kW/74,7 KM
Kilka zdjęć rocznika 2010:
i roczniki 2007-2009:
Wersja FI limitowana na 30 lecie fabryki hyosunga wyprodukowano 1000 sztuk w 2008 z czego na naszym forum jest ich 3:
⇓ Podstawowe informacje o tych motocyklach
Nazwa modelu: Hyosung Aquila GV 650 Sport Cruiser
Rok produkcji: 2008
Wersja: Hyosung Aquila GV
⇓ Rama, podwozie oraz pozostałe techniczne parametry motocykla
Waga: 218 kg
Resorowanie przedniego koła (średnica x długość): 120 mm
Resorowanie tylnego koła (średnica x długość): 90 mm
Wysokość siedzenia: 690 mm
Stopień (wyprzedzenia koła przedniego): 160.0 mm
Rozstaw: 1700 mm
Typ ramy: centralna podwójna
Rodzaj materiału z jakiego została wykonana rama: stal
⇓ Silnik, układ napędowy motocykla
Rodzaj silnika: silnik-V 90(widlasty)
Takt silnika: czterosuwowy
Chłodzenie: cieczą
Przeniesienie napędu: pas
Rozrząd: 2x OHC
Przygotowanie mieszanki: wtrysk
Emisja: Euro 3
Zmniejszenie emisji szkodliwych spalin: system katalityczny, regulowany
Rozrusznik: rozrusznik elektryczny
Pojemność skokowa: 647.0 ccm
Wiercenie: 81.5 mm
Długość skoku: 62.0 mm
Stosunek sprężania: 11.6 : 1
Liczba cylindrów: 2
Liczba zaworów: 8
Liczba biegów (manualna skrzynia biegów): 5
Moment obrotowy: 70.2 Nm przy 7000 obrotach
Moc silnika: 60,3 kW / 82 koni przy 9000 obrotach
Prędkość maksymalna: 215-220 km/h
Przyspieszenie z 0 do 100 km/h: 3.8 s
⇓ Paliwo, zużycie paliwa
Rodzaj paliwa: Natural 95
Pojemność baku: 16 litrów
Rezerwa: 3.0 litrów
Zużycie paliwa: 5.3 litrów na 100 kilometrów
⇓ Pozostałe właściwości oraz parametry
Hamulec przedni: podwójne tarczowe
Hamulec tylny: tarczowe
Średnica tarczy w przednich hamulcach: 300 mm
Średnica tarczy w tylnych hamulcach: 270 mm
Seryjny rozmiar opon z przodu: 120/70 - 17
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 180/55 - 17
Zdjęcia wersji limitowanej:
Opinie użytkowników:
+ łatwość prowadzenia i manewrowania przy dużych i małych prędkościach, nietypowa linia motocykla przyciągająca uwagę, ponad przeciętne osiągi (bliższe maszyną sportowym), możliwość niskiego składania się na zakrętach, wygoda podczas jazdy, przewidywalność, wysoka kultura i ekonomiczność pracy silnika oraz żywotność, niewielkie wibracje, precyzyjna skrzynia biegów, skuteczne hamulce, bezobsługowe przeniesienie napędu, uniwersalność - łatwa możliwość dostosowania do swoich potrzeb (np. turystyka, jazda sportowa), stale rosnąca ilość akcesoryjnych dodatków, części zamienne w przyzwoitych cenach-zwłaszcza eksploatacyjne, dość niska waga jak na tą klasę motocykla
-zbyt miękkie tylne amortyzatory, zwłaszcza gdy jedziemy z plecaczkiem, załączanie się oświetlenia przed uruchomieniem silnika, niewygodne fabryczne manetki, brak fabrycznego obrotomierza, zbyt grzeczny dźwięk fabrycznego wydechu, konieczność zamawiania części poprzez internet, mała ilość serwisów, mało czytelny w słońcu wyświetlacz komputera w wersjach przed 2008 r. sporadyczne nieszczelności zbiornika paliwa, brak centralnej nóżki, problemy z instalacja elektryczna we wcześniejszych wersjach, dużo elementów plastikowych,
Moja opinia pewnie nie będzie do końca obiektywna, ale porównując np z yamaha Drag Star XVS 650, suzuki intruder M 800, czy hondą VT750C Shadow, które miałem okazje dosiadać, to mogę powiedzieć,ze:
-wszystkie wyżej wymienione to muły
-komfort jazdy przy małych prędkościach (manewrowaniu) jest bardzo dobry. Jeśli nie przeszkadzamy aquili w jeździe, to wszystkie manewry robi się łatwo.
-przy prędkościach przelotowych dzięki niskiemu położeniu siedziska i dużemu rozstawowi kół jazda jest również przyjemna,a maszyna do końca skali licznika jest przewidywalna. Robienie zakrętów z prędkościami ponad 100 km/h jest bardzo fajne, można na prawdę nisko zejść na boku.
-przyspieszenie maszyny jest najlepsze ze wszystkich wyżej wymienionych, jak również prędkość maksymalna (ja kilkakrotnie przekroczyłem 200 km)
-spalanie paliwa; w czasie zwykłej turystycznej jazdy, jeśli nie kręcimy ponad 130 km/h mieścimy się w 5 l/100 km (dotyczy to wersji z wtryskiem), więc pojemność baku wydaje się optymalna
-elastyczny silnik, 5 bieg pozwala na jazdę z prędkościami rzędu 50 km/h, a moc oddawana jest liniowo od samego dołu do końca; swego czasu robiliśmy ze szwagrem testy ze startu zatrzymanego. On na cbr 600 F i po 3-4 próbach nie potrafił mnie wyprzedzić na pierwszych 3 biegach-wygrywałem większym momentem
-przekładnia pasowa, zero obsługi przez wiele tysięcy km
-duże możliwości ustawienia zawieszenia do swoich preferencji (pełne z przodu) oraz 5 ustawień z tyłu)
-wydajny układ hamowania, głównie dzięki dwóm pizzą w przednim kole
Jeśli chodzi o wady, to najbardziej wkurza nadmiar plastików (głównie błotniki, osłona chłodnicy), które na szczęście są dobrze spasowane. Brak obrotomierza (ale u mnie już nie długo ten problem zniknie) oraz jak dla mnie zbyt delikatny dźwięk z tłumika. Wymienić można jeszcze wibracje na kierownicy, które u mnie pojawiają się przy agresywnym przyspieszaniu między 2, a 3 biegiem. Myślę jednak że wymiana końcówek kierownicy fabrycznych o wadze 85 gramów na 100-130 gramowe może ten efekt poprawić.
Jak wcześniej gdzieś już pisałem, zakup aquili był podyktowany chwilą podniecenia. Byłem już umówiony z gościem, który miał podjechać do mnie na jazdę próbną suzi VL 800 Volusia (Boulevard C50). Niestety los chciał, że przed zamknięciem kompa otworzyła mi się zakładka z aqulią
Zaryzykowałem na maksa i na razie nie żałuję. Stereotyp, że jak moto, to tylko japoniec albo dobry europejczyk został w moim przypadku złamany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom74
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Wto 18:21, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Uzupełnienie o zdjęcia poszczególnych roczników:
Poniżej zdjęcia aquili w wersji gaźnikowej do 2007:
Roczniki 2007-2009:
Kilka zdjęć rocznika 2010:
Zdjęcia wersji limitowanej (1000 sztuk na 30 lecie fabryki, moja ma numer 277):
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|